Translate

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015

Η γνωστή ερμηνεύτρια Φιόνα Τζαβάρα μιλά στον Άκη Παρισιάδη σε μια αποκλειστική συνέντευξη

Μεγάλωσε σε ένα αμιγώς καλλιτεχνικό περιβάλλον. Δε θα γινόταν διαφορετικά, με όλες τις προσλαμβάνουσες που δέχτηκε, να μην ανακάλυπτε από νωρίς την ταυτότητά της στην τέχνη. Το ταλέντο της ανεξάντλητο και πηγαίο. Οι σπουδές της και η κατάρτισή της σε υψηλό επίπεδο. Οι δυνατότητες της φωνής της απεριόριστες. Μοναδική στον τρόπο της ερμηνείας των τραγουδιών, η Φιόνα Τζαβάρα ανήκει στην κατηγορία των καλλιτεχνών που συνδυάζει με αρμονία την υψηλή τέχνη και την ισχυρή προσωπικότητα, τα συστατικά που κάνουν κάποιον να ξεχωρίζει. Άλλωστε η ίδια είναι και δημιουργός, αφού και συνθέτει και γράφει στίχους.
Τη θεωρώ μία από τις σημαντικότερες και ομορφότερες φωνές που διαθέτει σήμερα το ελληνικό τραγούδι και την ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη που μου παραχώρησε.   
"η μουσική για μένα είναι η θεραπεία μου και η μεγαλύτερη αγκαλιά"

Γαλουγήθηκες σ' ένα περιβάλλον καθαρά καλλιτεχνικό. Ο παππούς ήταν ηθοποιός, ο πατέρας είναι τραγουδιστής και η μητέρα σου είναι ηθοποιός και τραγουδίστρια. Πώς επέδρασε ο καθένας τους ξεχωριστά, ώστε ν' ανακαλύψεις κι εσύ την καλλιτεχνική σου ταυτότητα;
Πολύ σωστά το αναφέρεις. Επέδρασε ο καθένας ξεχωριστά και όλοι μαζί! Ο παππούς μου έκανε το θέατρο να μοιάζει το ωραιότερο παιχνίδι. Μου μάθαινε ποιήματα όταν ήμουν μικρούλα, κάναμε αστείες γκριμάτσες και μου τόνωνε την αυτοπεποίθηση μου με πολλά αστεία! Η μητέρα μου είναι εκπληκτική χορεύτρια, τραγουδίστρια κ ηθοποιός! Μια τόσο έντονη γυναίκα που πάντα ήθελα να της μοιάσω. Ο πατέρας μου,ρομαντικός αναζητητής με την κιθάρα του κ τα μπελκάντο τραγούδια του. Νιώθω πολύ τυχερή που μεγάλωσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον.

Ποιες ήταν οι μουσικές σου επιρροές; Και σήμερα, ποια είναι τα τραγούδια που προτιμάς να ακούς;
 
Μουσικές επιρροές από όλα τα μήκη και πλάτη της γης! Λάτρευα από παιδί την κλασσική μουσική, μουσικές από την ανατολή, αγαπώ τους αφρικανικούς ρυθμούς κ τις μαύρες φωνές, τα μπλουζ. Ανάλογα με τα συναισθήματα μου ακούω και το ανάλογο είδος. Από μέταλ μέχρι παραδοσιακά. Η μουσική για εμένα είναι η θεραπεία μου και η μεγαλύτερη αγκαλιά!

Ποιο είδος μουσικής νομίζεις ότι ταιριάζει περισσότερο στη φωνή σου; Γίνεται τελικά όλοι να τα τραγουδούν όλα, όπως γίνεται σήμερα κατά κόρον; 
Δε γνωρίζω απόλυτα! Αυτό θα στο απαντούσαν καλύτερα κάποιοι ακροατές. Εγώ τραγουδάω ότι αγγίζει την ψυχή μου κυρίω.  Πολλές φορές όμως είμαστε και υποχρεωμένοι να πούμε και κάτι που εντάξει, δεν είναι και το αγαπημένο μας, αλλά το αγαπάει ο κόσμος ή το απαιτεί η ανάλογη δουλειά. Ξεκίνησα με σπουδές στο κλασσικό τραγούδι. Έχω τραγουδήσει πολλά διαφορετικά είδη, τόσο σε ξένο ρεπερτόριο, όσο κ σε ελληνικό (κυριότερα σε live) έπαιξα και σε musical. Αν κάποιος μπορεί να είναι άρτιος και αξιοπρεπής σε πάνω από ένα είδος, γιατί να μην το κάνει;

Την τελευταία δεκαετία, ίσως και περισσότερο, κυριαρχούν τα διάφορα talent shows. Θεωρείς ότι είναι το μοναδικό διαβατήριο για την είσοδο νέων ανθρώπων στο τραγούδι; Έχουν προσφέρει ουσιαστικά αυτά τα shows στην ελληνική μουσική; 
Όχι βέβαια, δεν είναι το μοναδικό διαβατήριο. Όμως σίγουρα η τηλεόραση έχει μεγάλη δύναμη και ταχύτητα ώστε να γίνει κάποιος αναγνωρίσιμος, ειδικά αν έχει κάτι ξεχωριστό. Αυτά τα θεάματα είναι για τη διασκέδαση μικρών ηλικιών κυρίως και για να περνάει ευχάριστα η ώρα του κόσμου με κάποια τραγούδια. Περνάνε κάποια παιδιά με εξαιρετικό ταλέντο και δυνατότητες! Τους εύχομαι καλή τύχη και καλή επιτυχία σε έναν δρόμο πολύ δύσκολο.

Μέσα στα χρόνια της καλλιτεχνικής σου πορείας, ποια μαθήματα διδάχτηκες που τα ακολουθείς μέχρι και σήμερα και ποια στάθηκαν παράδειγμα προς αποφυγή; 
Είναι τόσα πολλά που δεν ξέρω τι να πρωτοπώ! Είναι τελείως υποκειμενικό για τον κάθε άνθρωπο.

Τι σε γεμίζει περισσότερο καλλιτεχνικά; Να τραγουδάς σε ένα συγκεκριμένο χώρο για αρκετές εμφανίσεις ή να συμμετέχεις σε συναυλίες κάθε φορά και σε διαφορετικό μέρος; 
Έχω κάνει και τα δύο και μου αρέσουν πολύ, αρκεί να είμαι σε καλή ομάδα και να συμπράττουμε όμορφα και αρμονικά.

Ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά του χαρακτήρα σου; 
Είναι πολλά... Καλύτερα να ρωτήσεις ένα φίλο και έναν εχθρό μου.

Επειδή το ιστολόγιο έχει να κάνει και με λογοτεχνικά θέματα. Υπάρχουν κάποια βιβλία που έχεις διαβάσει και ίσως να έχουν καθορίσει ορισμένα πράγματα στη ζωή σου και να σε έχουν καλυτερεύσει προς το καλύτερο. 
Αγαπώ το διάβασμα. Τρία βιβλία που αγαπώ πολύ είναι "Ο μάγος" του Τζον Φοουλς," Η νεράιδα των δοντιών " του Γκράχαμ Τζόυς και " Η μεταμόρφωση " του Φραντς Κάφκα.

Άμεσα επαγγελματικά σχέδια; 
Γράφω τραγούδια, μουσική και στίχους. Συνεργάζομαι και με κάποιους πολύ καλούς φίλους, τελευταία μου συμμετοχή ήταν στο κομμάτι του Δημήτρη Κοττάκη και του Πάνου Παππά "Ζεστός νοτιάς" όπου θα το βρείτε στο YouTube. Επίσης συνεργάζομαι και με μια άλλη ομάδα πολύ καλών μουσικών και φίλων όπου κάνουμε πρόβες για τις χειμερινές μας εμφανίσεις. 

Φιόνα, σε ευχαριστώ πολύ για την όμορφη συζήτησή μας.
Κι εγώ ευχαριστώ πολύ Άκη, και εύχομαι καλό καλοκαίρι!!!
 
 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου