Translate

Τρίτη 30 Ιουνίου 2015

Η ηθοποιός Έλενα Μιχαήλ μιλά στον Άκη Παρισιάδη σε μια αποκλειστική συνέντευξη

Η Έλενα Μιχαήλ, αποφάσισε να ασχοληθεί με την υποκριτική ήδη από το λύκειο, όταν η πρώτη που εντόπισε την κλίση της ήταν η φιλόλογός της. Παράλληλα με τις σπουδές της στη Γαλλική φιλολογία, φοίτησε και στη σχολή Θεοδοσιάδη, οπού ανέπτυξε το έμφυτο ταλέντο της. Ξεκίνησε να δουλεύει σε παραγωγές της τηλεόρασης, μόλις από το δεύτερο μήνα που βρισκόταν στη σχολή. Έχει παίξει σε πολλά σίριαλ και έχει στο ενεργητικό της πάνω από 40 ταινίες και βιντεοταινίες και πολλές θεατρικές παραστάσεις. Ξεχώριζε αμέσως, τόσο από τη δροσερή της παρουσία, όσο και από την αμεσότητα που προσέγγιζε τους ρόλους.
Είναι μέλος της Εταιρείας Συγγραφέων και για τέσσερα χρόνια υπήρξε στην επιτροπή Θεατρικών Μαθητικών Αγώνων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας. Ίδρυσε τη "Διαχρονική Σκηνή", μια αξιοσημείωτη κίνηση τέχνης και πολιτισμού, όπου ανέβασε αξιόλογα έργα, όλα κάτω από τη δική της εποπτεία και καθοδήγηση. Μπορεί τον περασμένο χειμώνα να απείχε από τα θεατρικά δρώμενα, όμως τον επόμενο δηλώνει ηχηρά το παρών της.
Την ευχαριστώ πολύ για την άμεση ανταπόκρισή της για συνέντευξη και λόγω της ημέρας, είναι τα γεννέθλιά της σήμερα, εύχομαι πάντα να είναι δημιουργική, με υγεία και αποφασιστικότητα!    

"η συμβουλή στους νέους που θέλουν να γίνουν ηθοποιοί είναι να σπουδάσουν και κάτι άλλο 
για την επιβίωσή τους"

Σε ποια ηλικία αποφασίσατε ότι θέλετε να ασχοληθείτε με την υποκριτική; Είχατε την υποστήριξη από το περιβάλλον σας;
Αποφάσισα να ασχοληθώ με την υποκριτική από το λύκειο ακόμη όπου διάβαζα αρχαία τραγωδία και ποίηση σαν να ήταν θεατρικό έργο. Eκεί η φιλόλογος μου μου είχε πει να μην ασχοληθώ με τίποτα άλλο, παρά μόνο με την υποκριτική. Ο μπαμπάς όμως ήταν Μανιάτης και έπρεπε να σπουδάσω οπωσδήποτε και κάτι άλλο. Αφού λοιπόν είχα ξεκινήσει τις σπουδές μου στην γαλλική φιλολογία, έδωσα και εξετάσεις στο εθνικό και πέρασα. Στις τελικές εξετάσεις με έκοψαν στο τραγούδι. Έτσι έδωσα εξετάσεις και πέρασα στη σχολή Θεοδοσιάδη. Ήταν τοπ τότε. Ξεκίνησα να δουλεύω από τον δεύτερο μήνα της σχολής πρώτα τηλεόραση και μετά θέατρο. Δεν με βοήθησε κανείς, γιατί μετά από κάθε δουλειά είχα ήδη κλείσει την επομένη, έτσι δουλεύαμε τότε αν αξίζαμε.

Υπήρξες ιδρύτρια της "Διαχρονικής Σκηνής". Πες μας λίγα λόγια γι' αυτήν την κίνηση;
Μετά από 16 χρόνια συνεχόμενα τηλεόραση, 40 ταινίες και βιντεοταινίες και παράλληλα θέατρο, άλλαξαν τα πράγματα. Δεν μας καλούσαν εμάς τους παλιούς σε καινούργιες δουλειές και εγώ μην έχοντας κανένα μέσο να στραφώ σε άλλο είδος θεάτρου από το εμπορικό, αποφάσισα να κάνω το μεγάλο βήμα: Να δημιουργήσω την «Διαχρονική Σκηνή». Έτσι ξεκίνησα με φουλ τις μηχανές μου να κάνω κλασσικό θέατρο. Τη  «Λοκαντιέρα» του Κάρλο Γκολντόνι για 4 χρόνια, «Υπηρέτης Δύο Αφεντάδων» επίσης του Κάρλο Γκολντονι για 3 χρόνια και «Ο Αρλεκίνος στη χώρα της Πείνας», που ήταν διασκευή του Υπηρέτη, για παιδιά δημοτικού. Έκανα παραστάσεις σε γυμνάσια, λύκεια και πολλούς Δήμους με μεγάλη επιτυχία. Επίσης πριν 2 χρόνια ανέβασα την «Αξιοσέβαστη Πόρνη» του Ζαν Πωλ Σαρτρ. Όλα τα έργα τα μετέφρασα και τα διασκεύασα εγώ. Η «Διαχρονική Σκηνή» έχει κάνει από το 2005 πάνω από 100 παραστάσεις. Φέτος το χειμώνα δεν κάναμε τίποτα για λόγους υγείας μου και γιατί τα κάνω όλα μόνη μου.

 Ως μέλος της επιτροπής θεατρικών μαθητικών αγώνων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αν και σε ερασιτεχνικό επίπεδο από την πλευρά των παιδιών, διέκρινες να υπάρχει ταλέντο στη νέα γενιά των ηθοποιών, που έρχεται;
Στην επιτροπή θεατρικών αγώνων του Υπουργείου Παιδείας ήμουν 4 χρόνια. Ήταν μια φοβερή εμπειρία και διέκρινα πολλά ταλέντα μέσα από τις παραστάσεις που μας παρουσίαζαν. Η συμβουλή μου όμως στα παιδιά μετά από την παράσταση ήταν να σπουδάσουν και κάτι άλλο για την επιβίωση τους.

Είναι αλήθεια ότι οι πρωταγωνιστές της δεκαετίας του '80 "πλήρωσαν" ένα τίμημα, για άγνωστο λόγο και πολλοί από αυτούς αποκλείστηκαν αργότερα από τα σίριαλ της τηλεόρασης;
Δεν πιστεύω ότι οι πρωταγωνιστές του 80 αποκλείστηκαν από τα σίριαλ. Κάποιοι ίσως δεν ταίριαζαν, ίσως γιατί ήταν εμπορικοί και επιθεωρησιακοί, αλλά ζητούσαν και πολλά λεφτά.

Υπάρχουν ρόλοι στο θέατρο που σε γοητεύουν και θα ήθελες να ερμηνεύσεις;
Εγώ έχω σκοπό να κάνω θέατρο πια σαν χόμπι και να παίξω κάποιους ρόλους που θα μπορώ να υποδυθώ από το κλασσικό θέατρο.


Παρακολουθείς το σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο; Βλέπεις να γίνεται μια νέα αξιόλογη προσπάθεια;
Ο ελληνικός κινηματογράφος, εκτός από λίγες ταινίες δεν νομίζω ότι μπορεί να σταθεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Ίσως για οικονομικούς λόγους.

Κι επειδή το ιστολόγιο μας ασχολείται και με λογοτεχνικά θέματα υπάρχουν κάποια βιβλία που διαβάζοντάς τα επηρέασαν τη ζωή σου και την καθημερινότητά σου;
Εκτός από άπειρα θεατρικά βιβλία που έχω διαβάσει, από μικρή, διάβαζα ποίηση: Καβάφη, Ελύτη, Σεφέρη. Επηρεάστηκα από αυτούς και για τα δικά μου ποιήματα. Γράφω ποιήματα από το δημοτικό αλλά έχω σκίσει και πολλά.

Υπάρχουν άμεσα επαγγελματικά σχέδια;
Για φέτος το χειμώνα κάτι ετοιμάζω. όχι όμως για σχολεία, γιατί θα ανεβάζω τώρα έργα που θα παίζονται βράδυ σε πολυχώρους. Ελπίζω να σας δω σε κάποια παράσταση μου!!! Ευχαριστώ!!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου